Regulament preuniversitar

REGULAMENTUL CONCURSULUI - pentru elevi

       I) SECȚIUNILE CONCURSULUI 

       1) Secțiunea Animații Scratch 

  • Se adresează elevilor din ciclul gimnazial, iar participarea este individuală.  

  • Fiecare concurent va avea la dispoziție 48 de ore, pentru a realiza o singură animație în aplicația Scratch pe o temă dată.  

  • Animația creată va conține personaje și decoruri în concordanță cu tema propusă. Personajele vor fi programate astfel încât să transmită mesaje și să primească răspunsuri în timpul acțiunii. 

  • După salvarea proiectului în Scratch, concurenții vor scrie la „Instrucțiuni” detalii despre  programul elaborat. 

  • Tema și criteriile de jurizare vor fi trimise pe adresa profesorului coordonator și postate pe site-ul concursului https://www.concurssbumbaru.ugal.ro, în data de 12 mai 2021, la ora 12.00. 

  • Concursul se va desfășura exclusiv online, proiectele fiind postate direct pe site-ul www.scratch.mit.edu.  

 

       Crearea unui cont pe platforma Scratch se realizează parcurgând următorii pași: 

  1. Se accesează platforma Scratch (https://scratch.mit.edu/) 
  2. Sschimbă limba din engleză în română (din centrul paginiiultimul element de jos) 
  3. Se apăsă butonul „Alătură-te Scratch” (partea dreapta sus a paginii). 
  4. Ssetează datele de autentificare 
  5. Se confirmă contul dumneavoastrăapăsând pe linkul din email care este trimis automat de Scratch pe adresa de email pe care ați folosit-o pentru crearea contului 

 

      Salvarea proiectului în Scratch se realizează astfel: 

  1. Autentificați-vă în contul dumneavoastră personal de pe platforma Scratch; Creați un proiect nou în Scratch (folosind butonul „Creează); 
  2. Lucrați proiectul Scratch respectând tema. 
  3. Redenumiți proiectul din „Untitled” (nume care apare implicit când creați un proiect Scratch) cu un nume, la alegere. 
  4. Dați click pe butonul Partajează” situat deasupra spațiului de lucru din Scratch și  proiectul se va salva automat.  
  5. Vi se va deschide automat o nouă pagină, cu programul vostru creat. 
  6. Salvați URL-ul de sus (adică textul complet din bara de adrese a browserului; URL-ul trebuie să fie într-un format asemănător cu:  https://scratch. mit.edu/projects/2436580/) 
  7. Trimiteți acest URL la adresa menționată de organizatorii concursului. 

 

       Secțiunea Programare C++/ C#  

  • Grupați în echipe de maximum trei elevi de liceu, participanții vor avea la dispoziție 48 de ore pentru a concepe și implementa în C++/C# soluții software pe o temă dată.   
  • Tema va fi trimisă în data de 12 mai 2021.
  • Criteriile de jurizare vor fi postate pe site-ul concursului https://www.concurssbumbaru.ugal.ro 
  • Cerințele proiectului vor avea în vedere cu prioritate următoarele: 
  1. Utilizarea unui mediu de programare vizual, operații și unelte specifice ale acestuia 
  2. Utilizarea unor elemente de programare orientate pe obiecte în context vizual 
  3. Construirea interfeței grafice (ferestre, controale, meniuri, bare de unelte, obiecte grafice) 
  4. Accesarea și prelucrarea datelor stocate în diverse formate 

 

       Secțiunea Web Design 

  • Fiecare echipă formată din maximum trei elevi de liceu vor avea de realizat un site/ o aplicație web pe o temă propusă de către organizator. Participanţii trebuie să aibă atât cunoştinţe de web design, cât şi de web development. 
  • Tema va fi trimisă în data de 12 mai 2021.
  • Criteriile de jurizare vor fi postate pe site-ul concursului https://www.concurssbumbaru.ugal.ro 
  • Cerințele proiectului vor avea în vedere cu prioritate următoarele: 
  1. Designul: echilibru vizual, eleganță estetică și simetrie; combinarea adecvată a culorilor și armonia paginilor; Interfață grafică prietenoasă. 
  2. Programarea: structurarea și documentarea codului sursă; tehnici de programare, algoritmi; utilizarea unor tehnici de management al informației (baze de date); împărțirea facilităților între mai mulți utilizatori (interactiv). 
  3. Funcționalitate și utilitate: utilitatea lucrării în contextul temei proiectului; calitatea, originalitatea și concordanța cu tema propusă. 
  4. Originalitate: originalitatea ideii și a implementării tehnice; inovații și diferențierea lucrării față de alte abordări. 
  5. Utilizabilitate, Accesibilitate, Portabilitate: informația trebuie să fie ușor accesibilă și ușor de găsit, conținutul lizibil și informația clară și concisă; site-ul trebuie să fie ușor accesibil; timpul de încărcare rezonabil. 
  6. Securitate: protecție împotriva vulnerabilităților de diferite tipuri.  
  7. Conținut: calitatea, cantitatea, utilitatea și corectitudinea conținutului.  
  8. Prezentare: modul de prezentare al proiectului; documentația proiectului; precizarea rolului fiecărui membru al echipei; descrierea clară a proiectului, explicarea obiectivelor urmărite prin care au atins finalizarea proiectului, explicarea utilității proiectului și gradului de atingere a scopului propus. 

       Observații: 

  • Nu vor fi punctate acele părți ale proiectului care nu sunt concepute de autor. În cazul în  care  autorul  își  asumă  realizarea  unor  părți  care  apoi  se  dovedesc  a  nu  fi  de concepție proprie, lucrarea va fi descalificată. 
  • Este interzisă folosirea oricărui CMS (JoomlaDrupalWordPressMagento, etc) care nu este dezvoltat de echipa de proiect. 

 

      II) Evaluarea lucrărilor 

  • Temele proiectelor și criteriile de jurizare, pentru toate secțiunile Concursului de creativitate în IT  „Severin Bumbaru vor fi elaborate de către un grup de lucru format din cadre didactice de specialitate atât din unitatea de învăţământ organizatoare, Colegiul Naţional „Alexandru Ioan Cuza”, din unitǎţile de învăţământ  participante cât și de specialiști în IT 
  • Evaluarea se va face respectându-se următoarele condiţii:  lucrarea va fi realizată conform temei impuse; lucrările care nu respectă tema impusă vor fi respinse automat.  
  • Proiectele participante la concurs nu vor promova violența, sexul, discriminarea etnică sau socială. Lucrările care vor încălca această condiție vor fi respinse automat. 
  • Concurenții poartă întreaga răspundere asupra lucrărilor prezentate la concurs. Aceștia trebuie să se asigure că lucrările lor nu încalcă dreptul persoanelor la proprietate fizică sau intelectuală, la propria imagine sau la intimitate. Organizatorul nu își asumă răspunderea pentru astfel de lucrări și nu poate fi, sub nici o formă făcut responsabil pentru aceste consecințe. Participanții care realizează proiecte în concurs trebuie să fie autorii lucrărilor. Orice lucrare însușită în mod ilegal va fi respinsă din concurs.  
  • În cadrul fiecărei probe, clasamentul se face în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute.     

       III) Nu se admit contestaţii. 

       IV) Premierea 

        Numărul total de premii nu va depaşi 30% din numărul de concurenţi pentru fiecare secțiune de concurs. 

        V) Coordonatorii îşi asumă responsabilitatea pentru eventualele erori survenite în desfăşurarea concursului.